Viikonloppuna kisattiin vuoden vikat kisat. Mä olin koetoimarina viikonlopun mutta Jaana tuuras mua MINIen C ja B kisan ajan. Ruutsa kävi juoksemassa kaksi rataa. Ajallisesti tehtiin nopeimmat ratamme koko vuonna. Etenemät 3.05 m/s ja 2.96 m/s. Eka oli hypäri jossa tuli pudotus mutta tein myös ainakin poispäinkäännöksen tokavikalle esteelle, ohjaus jota en ole koskaan kisoissa tehnyt. Ja se onnistui! Jippii! Seinäjoen opit on menneet siis perille. Yks rima tippui matkalla, liekö siks että Ruutsa ei ole treenannut sit Seinäjoen eikä kisannut sit...niin, milloin oli viimeks kisat? Eli rimat ei oo olleet tapissa. Tuolla radalla ne oli kolmeviidessä joten ei ihme että tippui, varsinkin kun tippui suoralla. Tokalla radalla rimat pysyi ylhäällä ja tehtiin siisti yliaikanolla. Sijoituksena NELJÄS eli meidän parhain sijoitus kolmosissa!!! Woohoo! Herra Nuutinen jää nyt lomalle. Ansaitulle sellaiselle.

Nti Rantanen täytti vuoden joulukuun eka päivä. Hänen kanssaan käytiin Jenna Caloanderin treenissä ja huomasin että mun pitää miettiä ohjauskuvioita ihan toiselta kantilta. Kun iso koira ei käänny kuin minikoira.... Olin tutustunut rataan kuten veisin Ruutsaa.. ja mä EN vienyt Ruutsaa! Eihän nyt kuorkki käänny siinä missä Morris Minor....! Siiri käy treenaa aksaa Kuopiossa tiistaina ja sen jälkeen ollaan kotitreenissä. Radanpätkiä voidaan alkaa treenata ja varovasti keppejäkin. Neiti pitäis välikuvata.... Ku uskaltais. Josko veis Okuun??? Katsotaan. Kuiteskin sen verran on missi oppinut että takaakierto alkaa sujua aika mallikkaasti. Ja eteneekin aika hyvin. Pientä hihaan käymistä kuumahtamisen seurauksena on olemassa mutta mun pitää vaan ohjata rauhallisemmin.

Pepsi Pärsson on syönyt nyt jonkin aikaa uutta ruokaa ja se sopii mummakoiralle. Pepsi on ottanut pomon paikan meidän laumassa ja on hyvin hellyyden kipeä. Käy hoidattamassa itseään yhdellä jos toisellakin. On se kiva kun sillä on nyt ihan kaikki hyvin. Pepsi on tyytyväinen elämäänsä. 

Nyt odotellaan sit joulua - toivottavasti valkoista sellaista! Huomenna on vuosi Jonnin kuolemasta. Ikävä on yhä. Onneks mulla on Ruu... muistona iki-ihanasta isästään. Jos sais yhden toiveen niin....

joulugootit.jpg

sirin_kasv.jpg