Voi kun tietäis mitä koirien mielessä  OIKEESTI  liikkuu ! Ne tempaisee aina välillä niin ihmeellisiä asioita että...! Tänäänkin kaksi esimerkkiä: Jonni oli tullut lenkiltä ja rupes yhtäkkiä piippaamaan ja raapimaan eteisen mattoa. Menin katsomaan mikä hätänä ja huomasin että luuppa oli jäänyt pikkueteiseen (oli halunut luupan mukaan lenkille mutta EI nyt sentään saanut ottaa . Rajansa kaikella. Kerta riitti !). Jone katsoi luuppaa ja mua ja mä annoin luupan sille (ei siis voinut ITSE ottaa sitä...!) ja sit luuppa vietiin turvaan keinutuolin alle. Toinen esimerkki kertoo siitä että ilmeisesti koirat miettii asioita treenien välillä. Olen opettanut Belliä pujottelemaan "väärältä" puolelta eli että mä olen keppien vasemmalla puolella ja koiraa ohjataan oikealla kädellä. Toiselta puolelta pujottelu sujuu hienosti mutta tää "väärä" puoli on tuottanut - tähän asti - suuri vaikeuksia. Nyt koira on pikkuhiljaa näyttänyt pääsevän jyvälle mitä siltä odotetaan. Mutta tänä aamuna se - kun annoin pujo-käskyn - LÄHTI kuin ois pujotellut "oikelta" puoelta ! Eli meni varmasti sisään ja vauhdilla meni loppuuan asti. Mä jäin monttu auki tuijottamaan koiraa. Mistä se yhen äkin vaan  OSAS ??? Lopetin heti treenin ja palkkasin kunnolla. Illalla on hallitreenit joten silloin kokeillaan oliko tän aamuinen vaan sattumaa. Mutta neiti on tehnyt tällaista aiemminkin. Ensin näyttää siltä että se ehkä on hokaamassa asian ja sit parin päivän päästä kun treenataan seuraavan kerran se yhtäkkiä osaa homman. Eli se taitaa miettiä asioita treenien välillä ??? Vai mikä muu selittäis tän ??? Go figure. Kun tietäis mitä niiden päässä liikkuu. Treenaminen ainakin ois vieläkin mielenkiintoisempaa...!