Olipahan VIIKONLOPPU!!!  
Lauantaina kisattiin EKAA kertaa VIRALLISISSA rally-tokokisoissa ja mua jännitti, kun en ollut kauheesti ehtinyt treenata Ruutsan kaa ja lisäksi se oli kisannut samassa paikassa edellisenä sunnuntaina aksaa. Kisat olivat ensimmäiset rallykisat Pohjois-Karjalassa ja järjestäjänä oli PoKS. Olin pyytänyt päästä aamun ryhmään kun olin lähdössä yöksi Nastolaan kun sunnuntaina oli ensimmäiset VIRALLISEN Paragin Suomenmestaruuskisat Liedossa. Ruutsa kävi kuumana kun päästiin PoKSin hallille ja siitähän riemu syntyi. Mua jännitti ihan sikana rataantutustumisessa mutta ajattelin unohtaa sen että koira tulee haukkumaan, sillä kyllä se hiljeni aina välillä. Yhden kyltin kanssa tuli yhteentörmäys ja sen uusin. Luulin että törmäyksen takia tulee hylky mutta olin ihan tyytyväinen muuhun suoritukseen. Mutta eipäs tullutkaan! Saatiin 73 pistettä, kolme yli HYV rajan ja kolme enemmän kuin mun "enkka" epävirallisista joten riemulla ei ollut rajoja. Jätin kisakirjan toimistoon josta mun kaveri otti sen ja lähdin kotia, pakkasin koirat ja kamat autoon ja suuntasin Nastolaan. Iltalenkin ja tuvan lämmityksen jälkeen mentiin tyytyväisinä nukkumaan. Kuulin myöhemmin että sijoituksemme oli 33. ja pari koiraa jäi taaksekin.
Sunnuntaina oli sumuista mutta ei kauhean kylmä. Vähän yhden jälkeen lähdin matkaan sillä mulle oli annettu kunniatehtävä ostaa paragitoimikunnan puolesta kukat Pirkko Riekille, paragin suurelle esikuvalle Suomessa ja lajin tänne tuojalle. Kävin tutussa kaupassa ja mielestäni ihan nätin kimpun. Ja sit Lietoa kohti. Navi ajatti taas jotain ihme kautta mutta perille päästiin. Ekan startin piti alkaa kuuden kieppeillä ja Ruutsa kävi taas kuumana. Mua jännitti ihan sikana rataan tutustumisessa. Ihme kumma pystyin suorituksen pitämään hallinnassa ja tehtiin NOLLARATA (vaikka mä luulin että saatiin kielto kun alussa Ruu kiemurteli ennen keinulle menoa)! Tämä tulos jo takas mun VOITON kategoriassa 7 koska muita kisaajia ei ollut. Toiselle radalle oli sitten helpompi mennä mutta tein sielläkin kuitenkin tuloksen, tällä kertaa kielto kepeillä. Ja VOITTO KOTIIN! Ruutsa jaksoi hyvin mennä vielä vikan startinkin vaikka se oli ysin jälkeen. Sit odoteltiin, oli palkintojenjako ja Pirkon kukitus. Päälle kymmenen päästiin lähtee kotia. Navi teki temput ja hukkas mut tunnin ajaksi. En uskaltanut poistua ajamaltani tieltä ja onneks sit navi löys missä ollaan ja noin puoli kaksi maanantaina olin perillä Nastolassa. Nukuin noin seiskaan ja sit laitoin mökin kuntoon, kamat kasaan ja läksin kotia.
Viikonloppu oli kyllä niin onnistunut kuin olla ja voi! Mikään ei oikeastaan mennyt pieleen! Nyt sit naatitaan! Ja kaiken huipuksi Ruutsa ja mä päästiin Top Teamiin parapaikalle joten mikäs tässä ollessa? 


flying_vall-normal.jpg

champions-normal.jpg

Yllä olevat kuvat (C) Jukka Pätynen, Koirakuvat.fi