Mikkelissä oli 23.8. Gööttien agilitymestaruudet ja pitihän sinne lähteä, kun kerrankin olivat niin "lähellä". Tosin aamulla piti lähteä jo vartin yli 5 ja illalla oltiin kotona vasta 10 maissa mutta mitä sitä nyt ei kivan harrastuksen eteen tekisi...? Onneksi sää suosi ja oli teltta mukana että pystyttiin ottamaan nokosia päivällä. Bella oli ilmoitettu kahteen ja Jone yhteen starttiin. Ohjasin itse Jonea kun Niina on Kannuksessa. Hieman pelotti että syökö koiru mut kun viimeks oli ohjannut herraan joskus alkukeväästä ja silloin meidät oli hylätty koiran käydessä kii muhun ihan kunnolla. :-)   Hidas ohjaaja, koira kuumeni.
Ykköset aloittivat jo kello 9. Bella sai tuloksen ekalta radalta mutta arkoi jo silloin ihan iholle tunkevaa tuomariharjoittelijaa. Luulisi että virheet näkee ilman että on IHAN koirassa kii ! Tokalla radalla päästiin kepeille, koira teki siinä virheen ja sit ei neiti jaksanut enää. Joten HYL seurauksena. Ja taas tuomari oli ihan likellä. Olen kisannut monissa paikoissa mutta ihan NOIN lähellä ei kukaan ole koskaan ollut. Oisko silmälaseille tarvis ?
Jonnin kanssa kisattiin sit iltapäivällä. Rata oli ikävän juokseva (kun mä olen hidas) ja ihanneaikakin oli ihan tiukahko. Olin verkannut Jonen hyvissä ajoin ja yritin pitää sen rauhallisena ettei se ois jo valmiiksi kuuma kun mennään radalla. Pantaa pois ottaessa koira heräs toimintaan mutta ihme kumma selvittiin ilman yhtään näykkäisyä, vaikka yhden kerran koiru tuli hieman likelle mutta siitäkin selvisin. Käskytin omasta mielestäni hyvissä ajoin ja koira toimi ihan hienosti. Puomilta lähdin liian aikaseen veke ja siitä vitska kun Jone tuli perään ja hyppäs alastulon yli. Oma moka. Mutta päästiin kuin päästiinkin ihanneajan alle ! Ja loppusijoitus 8. ja Gööttimestaruuksissa kolmas. Näin muutaman göötin radan ja siellä sorruttiin hylkyihin. Liekki teki nopean ja siistin radan ja Pirun vauhti ei ihan riittänyt vaikka nolla tulikin. Eli Liekistä Mestari ! Onnea ! Leila, Vega ja Topi tekivät hylyn. Gööttejä oli kolmosissa 8 mutta muiden suorituksista mulla ei ole tietoa. Olin tyytyväinen Jonen tulokseen tai lähinnä MUN tulokseen, sillä ehkä mä nyt uskaltaisin ohjata herraa itsekin jatkossa. Seuraavaksi vuorossa on Piirinmestaruudet Joensuussa parin viikon päästä. Vienkö itse vai joku muu se nähdään sit.

belli_mikkelissa2308.jpg

jone_goottimestaruuksissa2308.jpg

mikkelissa_230808.jpg

Aurinko paisteli ja oli lämmintä. Mikäs sen kivempaa ??