Tänään oli sit vuorossa Sari Vähäniityn treenit. Ja onneksi olin ollut Tuijan treeneissä, muuten ei ois tullut mitään. Alkuun sössin, mutta sitten tehtiin  ELÄMÄMME  SUORITUS !!! Kerrankin osasin ohjata koiraa niinkuin piti ja koira pelitti upeasti ! Toki onhan se osaava mutta kerrankin kemiamme synkkasivat hyvin yhteen. Ei edes yrittänyt purra. Ja mä osasin käskyttää sitä niin että se koko ajan tiesi minne piti mennä - ja sehän meni !  Jätin treenit tähän yhteen rataan vaikka toinenkin olisi ollut. Mutta kun meni  NIIN  hyvin niin miksi enää jatkaa. Enkä mä ois jaksanut juosta enää. Kaksi kovaa treeniä lyhyen ajan sisään vei veronsa. Ja Jonekin nukkui kotona ja jo autossa joten hyvä senkin kannalta että lopetettiin kun tuntui hyvältä.

Hieman selitystä: jätin koiran istumaan ykkösen taakse, mutta en mennyt kauas (jottei se karkaa ja/tai kuumu odotellessa liikaa). Suoraviivainen ohjaus 1-3 ja putkeen (4) koira mun vas. puolella. Uskalsin viedä "väärän" putkenpään edestä kun se ei hae sitä väärää putkenpäätä jos en sitä sinne käske  ;-) ! Se on meinaan fiksu koira. Kun haukku meni putkeen niin mä menin vauhdilla vitosen toiselle puolelle siten, että Jone näkee mut kun tulee putkesta. Olin sit sopivalla puolella jatkoa ajatellen. Seiskalla FC (= front cross, eli valssi) ja tiukka mutka kasille (otin koiraa nenusta kii käännöksessä á lá Jonathan Watts). Kerkesin valssata kasin takana joten koira jäi mun vas. puolelle. Ohjasin koira vas. puolella esteet 9-13 eli putkeen asti. Kepeillä piti vähän vekata jotta saatais oikeaan väliin. Keppien alku oli lähes seinässä kii joten tää kohta oli hiukka kinkkinen. Mutta onnistui, tosin ekalla kerralla Jone pikkaisen pysähtyi ekassa välissä mutta jatkoi oikein pujottelua. Putkella (13) persjättö kun koira oli vielä putkessa (valssi ois ollut liian hidas) ja pääsin ohjaamaan esteet 14-19  s.e. koira oli mun vas. puolella. Piti vaan muistaa etten lähtenyt liian aikaseen putkea (20) kohti kun lähestyttiin estettä 19. Valssi välillä 19-20 ja hauva putkeen. Sit mun  PITI  hakea koira putkesta, muuten ois mennyt 21:sen ohi. Tän takia esteellä 22 takaaleikkaus, joka onnistui loistavasti. Peruutin 23:sen taakse samalla kun ohjasin koiraa 23:sen yli, sit vedin koiraa luo ja se hyppäs nätisti tiukalla mutkalla (tätä harkattiin Tuijan treeneissä   :-)  Kiitti Tuija !!!) esteen 24 ja sit vauhdilla maaliin (este 25). HIENOSTI  TEHTY  MEILTÄ  MOLEMMILTA !!!

Sarille erityiskiitokset kivasta treenirupeamasta ja kannustuksesta !! Oli  TOSI  kivaa !!!!! Tuu pian uudestaan !!!!  
Sain taas uskoa siihen että EHKÄ voisin joskus kokeilla Jonen ohjaamista kisoissa itsekin !!!  :-)  Varsinkin nyt kun paineita nollien keruuseen ei ole...!