Ruulla on erinäisiä leluja joilla se leikkii. Yleensä vinkurit on suosiossa. Eli helposti tietää missä mennään - eli tarkemmin: missä koira on ja mitä se tekee. HILJAISUUDEN  vallitessa iskee pelko että  JOTAIN  "laitonta" on tekeillä. Kuten tänäänkin. Mä olin äidin kanssa kaupoilla ja iskä oli kotona ja yhen äkin tajus että onpas hiljaista....  Ja mitä olikaan tapahtumassa ?? Ruuti oli olkkarissa repimässä johdomukaisesti naruja kalliista narumatosta. Siihen tuli siisti karvaton aukko. Tosin: mitäs matot jätettiin lattialle kun pentu on talossa. Ei se ole pennun vika että niitä naruja on siinä nypittävänä.  Pennusta ne narut vaan ON niin vastustamattomia että niitä vaan nyt on ihan pakko nyppiä. Onhan meille sattunut muitakin "vahinkoja": mun kengän pohjallinen on revitty irti ja silputtu sen tuhannen pieniksi paloiksi, housuihin ja puseroihin on tullut reikiä, Bellan pehmeä peti + uusi nukkumapatja on saaneet kyytiä jopa olkkariin asti (nyt nostan pedin aina mun sängylle töihin lähtiessä kun Ruutana ei sinne VIELÄ pääse) ja eteisen ja mun huoneen matot saa kans kyytiä. Lisäksi plyysisohva, joka on mun veljen huoneessa (toimii vierashuoneena nykyisin), on muuttunut koirasohvaksi kun pinnoitusta on raavittu s.e. plyysiä ei enää ole pinnalla parissa paikkaa.   Mutta niinhän ne sanoo että lapsi on terve kun se leikkii. Ja aina kun pentua toruu se näyttää NIIN viatonta naamaa että ! "En se MÄ ollut !" Mut ei niille voi suuttua, oma moka kun jätetään hollille sellaista joiden ei haluta päätyvän käsiteltäväksi.
Ai niin. Tänään R-pennut on 20 viikkoa ellen väärin ole laskenut. Kohta tulee 5 kk täyteen. Päästään pentunäytelmiin !

Laillisia "harrastuksia":

Bellan jahtaaminen...

...juoksentelu...

...keppien kantelu...

...ja...

...kuoppien kaivuu.