Tänään treenattiin taas Erjan ja Eevi-göötin kanssa yhdessä.
Treenipaikkana oli meidän lähellä olevan Rauhanyhdistyksen parkkipaikka (olen kysynyt ja saanut luvan harjoitteluun !) ja lähimetsä. Ensin treenattiin vuorotellen tokoa.
Jonnin kanssa treenattiin liikkeestä maahan ja istu -liikkeitä ja sitä että koira ei jätätä. Bellalle riitti oikean seuraamispaikan pitäminen ja Erjan avustuksella otettiin parit luo tulot. Sitten Erja treenasi Eevillä tokoa, sitten vaihdettiin lajia.
Bellalle tehtiin pikkuinen makkarajälki. Alkuun Bellaa häiritsi taustalla haukkuvat Jonni ja Eevi (ne kun tajus että namia ON mutta HE ei saa mitään !) ja mun perässä seuraava Erja, mutta mitä pidemmälle jälkeä koira meni se alkoi tajuta mistä on kyse ja keskittyi olennaiseen, eli nakkipalojen etsintään. Ja hienosti se nakkipussukka löytyi jäljen päästä !
Jonni puolestaan sai hakea Erjaa. Hienosti koira hänet löysi, ja Erja opetti Jonnille ilmaisun alkeet. Jonni oppi tosi äkkiä (ja HELPOSTI !) haukkumaan Erjaa kun löysi hänet. Namia kun ei saanut ennen kuin oli haukuttu. Tehtävää vaikeutettiin s.e. Erja meni ojaan piiloon, mutta hyvin Jonni ilman apuja (ja vaikka oli tyyni sää) haki ja löysi Erjan ! Fiksu jätkä ! Ja muisti haukkua !!!
Seuraavaksi oli Eevin vuoro esitellä taitojaan. Mä olin etsittävä ja hienosti koira haki mut ja ilmaisi haukulla, että "täällä on !". Huomaa että töitä on tehty !!! Upea esitys !!! Lopuksi Erja neuvoi mulle miten voi harjoitella etsintää jos ei ole apuria. Eli esine + namit piiloon ja sitä haetaan. Jonni paikallisti pari kertaa mun lippiksen. Tässä vaiheessa lopetimme ja mentiin meille. Meillä OLI tarkoitus harjoitella vähän agia mutta koirat oli väsyneitä, joten siirsimme ne harkat myöhempään ajankohtaan.
Kiitti Erja ja Eevi opettavaisesta päivästä !!!!!!