kokouspaikka

Pyörähdettiin Ruotsissa sekä näyttelyssä (niiden pääerkkari), gööttien Maailmankongressissa (kuuntelemassa silmäluentoa) että epävirallisissa Rally Toko- (Ruu) että agilitykisoissa (koko trio). Lähtö tapahtui 31.5. Turuust iltalaivalla ja paluu Hesaan maanantaina 6.6. josta kävin jättämässä kepona olleen äidin Lahteen josta hän palas sit Z-junalla Hesaan iltapäiväksi. Hän kävi kattoo Lahdessa asuvaa sukulaista.

Reissun kohde oli Vårgårda-niminen pikkukaupunki/kylä (?) Länsigöötanmaalla ja näyttely ym. pidettiin Tånga Hedin leirintäalueella. Hotellissa tavattiin mukava englantilainen pariskunta joista rouva tulee tuomaroimaan meidän tän vuoden erkkaria ja hotellissa asui myös 2 Malmöstä tullutta gööttiä joita näimme ohimennen menopäivänä. Kyseinen englantilaisnainen on kasvattanut Bellan isän Lejondalens Boriksen (oli ROP-VET erkkarissa !) isänisän Kirkholme Orkarin. Söimme illalla KOIRIEN KAA ravintolan terassilla parhaimman possunleikeen minkä olen koskaan syönyt. Ja juteltiin paljon Kennethin ja Rosemaryn kanssa. Ilta sujui rattoisissa merkeissä.

näyttelyn tuomarit ja harjoitustuomarit
vasemmalla harj.tuomarit, oikealla tuomarit
kuvaaja Susanna Niittymäki, Tuija Liukkosen sivuilta kopsattu

Näyttelypäivä oli ihanan viileä, koirilla oli hyvä olla. Tuomareina Leif Herman Wilberg uroksilla ja Jahn Stääv nartuilla. AVO-narttuja oli 23 kpl ja Bella sai ERIn kuten siskopuolentyttönsä Ina. Ina taisi olla AVO-luokassa kolmas (en muista saiko CK = SA:n) ja Bellakin oli KUUDEN joukossa. AVO-urokset arvosteltiin samaan aikaan ja Tuija vei Ruutin kun en oikein voinut olla kahdessa paikassa samaan aikaan. Ruu oli ihan eri näköinen kuin suurin osa ruotsalaisista uroksista, niissä oli paljon raskaampaa tyyppiä ja Ruutsa on ns. sporttinen. Lisäksi se oli pudottanut turkkinsa ja loput jäi kehään. Tuija esitti Ruutin kuitenkin EH:n arvoisesti mikä oli ihanaa sillä koira etsi mua koko ajan ja oli varmasti vaikea esitettävä. KIITOKSET  HÄNDLERILLE !!!  Arvostelu oli hyvä mutta koira on vielä niin vauvamainen että jotkut pennutkin oli massavampia kuin meitin pikkuinen.  Taitaa olla niin että meidän suomipoika kun syö pohjois-karjala-projektin mukaan terveellisesti niin on hoikempi ja sporttisempi kuin naapurin killet.   Jonni hölkki vetskuissa ERI:n arvoisesti mutta karvanlähtöisenä ja vähän kyllästyneenä jo koko näytelmätouhuun kisakierroksella ei sitten sijoittunut loppukisassa. Bellan isukki vei ROP-VETeraanitittelin himaan. Sitten hotellille ja lepäämään. Ruuaksi pitsaa. Rasvaista. Ei terveysruokaa.

Ruuti ja Tuija

Tuija ja Ruuti esittää ravia
kuvaaja Susanna Niittymäki, Tuija Liukkosen sivuilta kopsattu

mä ja Bella

Vanhaherra Jonni ennen kehää...

yllä Tarjan ottamia kuvia. Kiitoksia !
kiitos myös Tuijalle kuvista !

Perjantaina oli vuorossa vain yksi asia: kävin kuuntelemassa silmäsairausluennon joka oli hyvin valaiseva. Varsinkin ruotsalaisen silmäeläinlääkärin sanat olivat vaikuttavat. Hän teki hyvin selvästi että silmäsairaus ei ole mikään sellainen asia jonka voi noin vain unohtaa. Hyvä että hän puhui painavaa asiaa. Iltaruuaksi Sibyllan makkaraa. NAM.

Lauantaina oli sit vuorossa epäviralliset Rally Toko- ja agikisat. Ruuti aloitti hyvin mutta sitten häiriöt herpaannutti keskittymisen ja hyväksytty tulos jäi lopulta 4 pisteen päähän. Mutta ihan hyvä alku. Agikisoissa Ruutsa kisas ykkösluokkalaisten sarjassa ja zoomahti kaksi hylkyä nauttien koko sielunsa kyllyydestä vauhdin hurmasta. IRTOAA  SE !   Bella ja Jonni kisas 2-3-luokkalaisten sarjassa ja Bee mennä päräytti radan reunalla odottelevan Jonen luo ja tokalla kerralla samaan paikkaan joten 2 x HYL ja musta Been piti olla se  VARMA  koira ! Jone kuumahti taas ja ekalta tuli vitonen plus pari näykkäisy-yritystä, tokalla kerralla meni sit jo paremmin ja tehtiin nolla ja sijoituttiin tokaksi. Sitten loppuverkka ja hotellille. Suihkun jälkeen käytiin illemmalla ottamassa pari fotoa ja Sibyllan makkaroiden syömisen jälkeen mentiin nukkuu kun sunnuntaina oli aikainen herätys.

Rallykuvia: "valmiina ?"  ja alla kuvia radalta....

Matkalla Tukholmaan juoteltiin koiria ja hassu sattuma oli se että mennen tullen satuttiin pysähtymään samaan paikkaan missä pysähdyttiin Bellan hakumatkalla ! Ihan kiva muistelohetki ! Kerittiin hyvin laivaan vaikka TAAS ajelin harhaan Tompasta huolimatta ja käytiin Tukholman keskustassa...tuli kuskille hiukka hiki. Oli kiva nähdä kuninkaanlinna ja Drama Teatern mutta kivempaa olisi ollut jos ois löytänyt Värtanille helpommin...
Laivareissut pissatuksineen sujui yllättävän hyvin joten Ruutistakin tuli jonkinlainen laivakoira. Maanantaina ajelin sit kotio ja nyt yritetään lepäillä. Onneksi paikan päällä oli jonkin verran vapaata aikaa ettei ihan mennyt pää kolmantena jalkana juoksemiseksi. Kiva reissu kaiken kaikkiaan, näki paljon uusia ja vanhoja tuttuja ja varsinkin Dr. Komaromyn tapaaminen oli huippu homma. Luentomatskukin lähetetään osallistujille joten huippujärjestelyt !

Loppusaldo: 2 x ERI (+sij. 6:n joukkoon), 1 x EH, 67p Rallysta ja 4 x HYL, 1 x 5 ja 1 x 0 agista. Purutikkuja on nyt parin vuoden tarpeiks....

Kuvia seuraa jossain vaiheessa...