Mielenkiintoista ! Tällä sanalla voisi kuvata meidän päivän viimeistä starttia.  Aamulla kävin Bellan kanssa starttaamassa kaksi kisaa. Koira oli väsynyt eillisestä (niin oli Jonnikin, mutta se sai levätä lähes kahteen asti, joten se sai kerätä voimia kun taas Bella joutui tositoimiin jo heti aamuvarhaisesta) ja ekalla radalla ei ollut keskittynyt. Toinen meni sit jo paremmin. Radat oli aika vaikeita ja tokalla radalla tuli virhe aika pienestä: Bella meni kepeillä pikkaisen liian vasemmalle kääntymisessä ja vaikka sain sen tulemaan oikeasta välistä niin vitska rapsahti. Molemmilta radoilta vitoset ja yliaikaa. Mäkään en ollut oikein kunnossa. Mulla on ollut vatsavaivoja jo parisen viikkoa ja söin näyttelyssä grillimakkaraa ja masu ei kestänyt niitä. Joten eilen syötiin lähinnä kaurapuuroa...!  Bella sai sijoituksikseen 5. ja 6., molemmat oli virallisia tuloksia.
Jonnin kanssa oli sit se mielenkiintoinen osuus. Mulla oli tosi huono olo, ja kun olin verkannut koiran niin huippas. Onneks Jonni lähti ihan lopussa joten sain levätä rataan tutustumisen jälkeen. Radat oli ehkä helpompia kuin meidän ykkösten radat, vaikka muutamia pommipaikkoja olikin. Ekalta radalta saatin vitonen (se puomin alastulo, missattiin hiuksenhienosti ) ja vain 0.36 yliaikaa. Aika hyvin. Koira ei yrittänyt syödä mua radalla, vaikka lähdössä kävi molemmilla kerroilla kierroksilla. Sit taas odoteltiin ja mä lepäilin. Toisella radalla tehtiin sit hieno rata ja PUHDAS  ( viimeks olen vienyt Jonen nollarataan v. 2006, joten siitä on  AIKAA !), MUTTA.... Ei oltu saatu mitattua aikaa !!!
(Sähköinen ajanotto ja 2 kellottajaa, ilmeisesti sähköinen ei toiminut mutta kellottajat...? Oliko ne kerenneet nollata kellot ?)  Mulla oli kaksi vaihtoehtoa:  a)  nolla ja ajaksi ihanneaika  tai  b) juosta rata luokan lopuksi uudestaan, jolloin ilmeisesti oltais otettu vain aika. No brainer: vaihtoehto a) tuli valittua. Mä en ois jaksanut, koiralle ois ollut liikaa, mitä ois tehty jos ois tullut esim. kepeiltä virhe, oisko pitänyt korjata, mites ois katsottu jos ois hypännyt kontaktin yli, entäs jos ois mennyt hylkyyn ja entä jos oiskin tehnyt yliaikaa väsyneenä ? Mieluummin "varma" nolla kuin ottaa riski. Joten enää yksi MM-karsintanolla puuttuu kun nyt saatiin se toiseksi viimeinen ja se on  MUN  tekemä. Ihan hieno loppu tälle viikonlopulle. Ilta menikin sitten nukkuessa. Kaikki oltiin väsyjä. Nyt pitää koettaa toipua viikonlopusta - vaikka Vappua ei vietettykään. Ja ehkä pitää käydä lääkärillä ton mahan kanssa... Ai niin, Jonni oli viides, koiria 21.