Kesäkuu on päässyt jo puoliväliin ja eilen oli Juhannus. Sen vietin koirien kaa kotona koska olen ollut kipee ja mun täytyy levätä.
Onneksi ei ole ollut kuuma, sillä sekä koirat että mä inhotaan kuumaa.
Eilen sain Paulalta yllä oleva kuvan 10-kuisesta Lumikista josta on kasvanut oikein hieno gööttineiti. Väritys ja mittasuhteet ovat kohdillaan luonteesta puhumattakaan. Nyt vaan sit odotellaan että tytteli on tarpeeksi vanha terveystarkkeihin jotta saadaan tietää onko siitä tuleva mun ekan pentueen emo.  Mulle on kuiteskin tärkeintä että koira on ihanassa kodissa jossa siitä pidetään hyvää huolta. Ja sen kanssa puuhastellaan. On huomattavasti helpompaa arvioida koiran luonnetta kun sen kanssa on tehty kaikkee. Lumikki tullaan luonnetestaamaan aikanaan ja se kertoo sit vielä lisää. Mutta ainakin se on päässyt moneen paikkaan ja kokenut kiihkeitäkin tilanteita (esim. agiharkat) jossa sen oikea luonne näkyy. Kotona möllöttävästä koirasta on paha sanoa miten se reagoi kun se pannaan kovaan paikkaan kuten esim. luonnetestiin, mutta kun koiran kaa kiertää erilaisia paikkoja joissa on paljon muita koiria ja jotka saattavat käydä kuumana niin silloin voi jo paljon sanoa koiran hermorakenteesta. Ja luonnekin kun periytyy.....Nyt odotellaan Lumikille ekoja juoksuja, Pamun mukaan ne saattaa olla edessä piankin. Joten neiti on kohta sit "aikuinen" koira. Niin se aika kuluu...
Mä odotan innolla heinäkuuta ja lomaa ja reissua pohjoiseen.....!
Enää ens viikko töitä ja sit on kahden viikon loma. Sitä odotellessa....